Hoofdmenu

maandag 28 september 2009

Kermis in Opstal ...
Die is (eindelijk) voorbij. Het begon allemaal op vrijdagavond met een fuif (in de tent op het plein tegenover ons huis). Deze duurde tot 4 uur ’s ochtends en oordopjes hielpen niet. Zaterdagavond was het feest van de Line-dancers in dezelfde tent tot 1u30 en gisterenavond was het 'Vlaanderen zingt' en een optreden van Gunther Neefs tot +/- middernacht.
Veel slaap hebben we dus niet gehad. Volgende week zaterdag is het weeral prijs, ditmaal voor de Plein-Air fuif van de Chiro. Hopelijk hebben we daarna een paar weekends 'rust' ;-).
Dat alles heeft er mij toch niet van weerhouden om een paar duurlopen te doen. Zaterdag was het prachtig weer en na de tuin en andere karweitjes ben ik vertrokken voor een 16,9 km lange trage duurloop (1u36'30" – gs. 10,2 km/u) aan een redelijk lage hartslag (137 gemid.). Nu was ik vertrokken richting Opwijk (Eeksken), naar de Breestraat in Lebbeke om via Nijverseel en Leirekensroute aan het station van Opwijk uit te komen. Via een ommetje kwam ik terug aan Leirekensroute (een heel populair fietspad tussen Aalst en Londerzeel op de vroegere, nu geasfalteerde spoorbedding) waar ik richting Hoge Jan nam om uit te komen aan Buggenhout bos en zo huiswaarts te lopen. Het was een heel mooi toerke. In het begin vlak en naar het einde toe een beetje heuvelachtig om vlak te eindigen. Ondertussen was An haar Noorse vriendin gaan afhalen aan de luchthaven van Zaventem. Beiden zijn gisteren vertrokken voor een weekje zon. Op zondagochtend een kort loopje van 8,3 km - 45'44" - gs. 10,9 km/u - ghs. 139. Dat brengt mijn weektotaal voor het eerst in maanden boven de 50 km.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: