Hoofdmenu

zondag 20 juni 2010

Nieuwste aanwinsten
Sinds gisteren staat dit paar te blinken op mijn schoenrek, klaar om ingestapt te worden. Het zijn de Asics GT-2130 (White/Steel Grey/Old Gold) geworden.
Vandaag ga ik echter nog met mijn Adistar Salvations lopen in Overmere, 7 km rond de Donk.

Jogging rond de Donk
De weergoden hebben ons getrakteerd op zwaar bewolkt weer, 14 graden en een stevige NW wind ... maar het belangrijkste was dat het droog gebleven is. De Donk te Overmere staat bekend als recreatiegebied en voor zijn palingrestaurants. Enkel met het eerste hebben we vandaag kunnen kennis maken. De jogging zelf liep langs de oevers van het meer over een gevarieerde ondergrond (beton, asfalt, klinkers, kiezel). Elk rondje was 3,6 km en omdat ik deelnam aan de 7 km mocht ik er 2 afleggen. Bewust ben ik niet te snel gestart en het liep vlot. Ik probeerde niet aan te sluiten bij een iets sneller groepje. De eerste ronde liep ik in 16'09". Nog steeds liep het vlot en het iets snellere groepje begon uit elkaar te vallen en een-voor-een begon ik hen op te rapen. De laatste km ben ik iets versneld. Zo kwam ik na 7,2 km aan in 32'09" (gs. 13,3 km/u). Nooit had ik het gevoel dat ik 'te diep' gegaan was, de benen voelden niet vermoeid aan en op het einde had ik nog kracht genoeg over om te versnellen. Dik tevreden ben ik omdat het 3 maandan na mijn blessure nu al zo lot loopt.
In Overmere wordt geen klassement opgemaakt, er staat enkel indicatief een klok die je tijd aangeeft. Een toffe jogging waar ze me volgend jaar terug zien. Zeg nu zelf, waar kan je nog deelnemen aan een jogging voor 3 euro en je krijgt er nog een Leffe der bovenop ? Ook Geert was van de partij. Hij had gekozen voor de 10km.
Morgen is het rustdag met een late vergadering op kantoor in Berchem.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: