Hoofdmenu

zaterdag 6 november 2010

Nieuwe tuinbewoners ...
Bijna - 1, want gelukkig voor de egel had ik een net om de bladeren van de bomen op te vangen over de vijver gespannen. Hij was hierin verstrikt geraakt en daarom was hij juist niet verdronken. Het heeft me wel een tijdje gekost om hem uit dat net te verwijderen. Toen ik hem daarna liet lopen stond hij wel een beetje zwak op de achterpootjes.
Ondertussen gaat de voorbereiding op het veldloopseizoen rustig verder. Dinsdag en donderdag een (relatief) rustige duurloop van resp. 7 en 8 km. Vandaag efkes gaan loslopen met een 6-tal versnellingen vond +/- 20" en 1 km aan een vlot tempo van 4'50" / km. De weersvoorspelling voor morgen ziet er redelijk goed uit. De omloop van de veldloop in Opwijk zal er echter heel zwaar bij liggen want zoals elk jaar blijven de koeien tot vrijdag op de weide staan (koeienvlaaien alom) en heeft het gisteren en afgelopen nacht heel hard geregend. Ik heb de oude, afgestompte pinnen van mijn spikes al vervangen door nieuwe (scherpe). Het zal echter een doorgedreven training worden voor mij. Ik ga hem proberen te lopen aan een stevig tempo en niet (te veel) in het rood te gaan.
Vanaf dit jaar verschijnt Lotte aan de start bij de scholieren dames. Door gebrek aan trainingskilometers komt deze veldloop nog te vroeg voor haar. Misschien dat ze volgende week in Deinze wel van de partij zal zijn. Haar ploeggenote (Astrid) is geselecteerd om deel te nemen aan de veldloop-interland Belgiƫ - Nederland voor scholieren meisjes. Ook Robbe uit onze loopgroep zal er starten bij de scholieren jongens.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: