Hoofdmenu

zondag 28 november 2010

Vriesloop in Zele
Het weertype dat we nog niet gehad hebben in Zele was vrieskou met een ijskoud windje en dat is nu net wat we vandaag kregen. Het winterzonnetje deed deugd, maar tegen dat wij aan de beurt waren, was die al bijna gaan slapen zodat de temperatuur snel begon te zakken richting negatieve kant van de nul. Wie gedacht had dat de omloop er keihard bervroren bijlag, kwam bedrogen uit. Het zompige gras dat omgetoverd was tot kleine modderpoelen werd afgewisseld met snelle stroken op keiharde dolimiet en stukken Finse piste. Dit maakte het moeilijk om te kiezen welke pinnen we moesten steken. Ik koos voor de lange van 18mm. Dit was op sommige harde stroken echter niet de beste keuze. De start was iets minder hektisch dan vorig jaar (deze keer geen valpartij net voor m'n neus) en ik liep aan een redelijk rustig tempo om mijn motor niet te snel op te blazen. Het groepje waar ik probeerde bij te blijven was iets te snel en ik liet hen dan ook wijselijk afstand nemen. Nu bleek er achter mij een treintje te onstaan. Na 3 km was het beste er bij mij af en werd ik door een 5-tal lopers voorbijgestoken. De laatste 300m kwam er nog 1 over en ook die moest ik laten gaan. De eerste 3 km liepen al redelijk vlot (gs. > 13 km/u), daarna iets meer dan 12,5 km/u. Maar ik voel al beterschap. Bepaalde lopers die in Opwijk ver voor mij geeindigd zijn, heb ik nu al op enige afstand kunnen lopen. Na 5,8 km liep ik als 100e over de aankomstlijn (op 117 starters) in 27'12" (gs. 12,8 km/u). Op naar de volgende wedstrijd. De komende week wordt het verder werken aan de basisconditie en -snelheid. Echt snel lopen zal er niet in zitten met de voorspelde negatieve temperaturen.
Voor de start kregen we minder goed nieuws van ploegmakker Sigurd. Hij moet dringend onder het mes, gelukkig niks ernstigs, maar nu zullen we onze loopduels in het veldlopen een paar maanden moeten uitstellen. Van hieruit wens ik hem alvast een snel herstel.


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: