Hoofdmenu

zondag 23 januari 2011

Cross Bornem
Het liep vandaag al veel beter dan vorige week, al kan je de omlopen niet met elkaar vergelijken. Deze keer was er weinig modder, enkel zompig gras. De organisatoren hadden het goede idee gehad om de grootste drassige plaats uit het parkours te laten. Daardoor zou het een snelle wedstrijd worden. Omdat deze cross zo'n succes heeft en er veel starters zijn, worden de masters opgesplitst in 2 groepen. De +50 liepen een aparte wedstrijd. Wij gingen om 16u10 van start voor 6.580 m (was 6,1 km volgens Garmin). Ik was bijzonder slecht weg en voor ik het wist liep ik in voorlaatste positie. Al snel kon ik aanpikken bij een duo. In de tweede grote ronde versnelde er 1-tje en ik kon makkelijk volgen. Na het zandheuveltje haalden we nog 2 lopers in en besloot ik op mijn beurt te 'versnellen'. Tot mijn verbazing moesten ze alle 3 passen. Het begon bij mij vlotter te gaan, maar de kloof met mijn voorloper was al veel te groot om dicht te lopen. Ik ben mijn eigen tempo blijven lopen en liet niemand meer terugkomen. Zo liep ik als 69e van 74 starters over de eindstreep. 6,1 km in 29'12" (gs. 12,5 km/u).
Volgende week is een tamelijk stevige wat de trainingsintensiteit betreft. Dit allemaal in voorbereiding van PK op 5 februari.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: