Hoofdmenu

zondag 13 februari 2011

28° ...
Nee ik heb het hier niet over de temperatuur, maar wel over het totaal aantal graden trappist en ander bier van hoge gisting ik gisteren gedronken heb op de Trappistenavond tvv de muziekkapel van Chiro Hemo Opstal. Ik ben begonnen met de 12° van Westvleteren. Een redelijk zoet, maar heel lekker bier. Daarna werd de 8° Westvleteren geschonken. Die is iets minder zoet, maar toch bijna even lekker als zijn 'zwaardere' broer. Als laatste de blonde (8°) van LaChouffe. Eigenlijk viel deze het minst mee van smaak. Misschien lag het aan de glazen, want een pint bier zonder (blijvende) schuimkraag vind ik niet smakelijk.
Buiten het drinken van (sport)dranken heb ik ook nog gelopen deze week. Op dinsdag en donderdag een 'intensieve' duurloop van 8 km (gs. +/- 12,4 km/u). Dit waren telkens 16 rondjes waarvan we elke 4e ronde de heuvel overliepen. Gisteren had ik door omstandigheden geen tijd om de loopschoenen aan te trekken. Vandaag was het mijn beurt om in de keuken te staan om Gratin Dauphinois met Ardeens gebraad en wokgroenten klaar te maken. De duurloop was verschoven naar de late namiddag Het werd een trage duurloop 10,47 km in 1u2'31" met ghs. 133. Het was dan ook de bedoeling om de hartslag zo laag mogelijk te houden (recuperatietraining).

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: