Hoofdmenu

zondag 20 maart 2011

Dwars door Dendermonde
Onder een stralend zonnetje werd de 2e Hemaco Dwars door Dendermonde gelopen. Omstreeks 12u30 vertrok ik naar de Ros Beiaard stad om goed op tijd te zijn voor de start van de 5 km om 14u. Het was er reeds heel druk aan de stand waar je je borstnummer met chip kon afhalen. Alles verliep heel vlot. Wat handig is, is de chip die nu achteraan het borstnummer ingewerkt is zodat er na de aankomst geen gepruts meer is om de hem van je schoen te krijgen. Na het loslopen met enkele versnellingen was het tijd om plaats te nemen in het startvak. Hier was men reeds bezig met een gezamenlijke warming-up zodat het moeilijk was om redelijk vooraan plaats te nemen. Bij de start zelf was het een gedrum van jewelste om door de (veel te) smalle startopening te raken. Juist over de tijdsopname-mat, even een spurtje van een 200-tal meter trekken en dan mijn tempo zoeken. Al snel zat ik in een groepje met iemand ACDL en nog 2 andere lopers. Elk deed zijn deel van het kopwerk, wat een aardig tempo opleverde. De loper van ACDL kreeg het moeilijk en moest als eerste de rol lossen aan het einde van de eerste ronde. Ondertussen begonnen we reeds overmoedig gestartte lopers in te halen. Iets verderop nam ik over en er moest er weer 1-tje de rol lossen. Na 4 km versnelde mijn metgezel, maar meer dan 5 meter voorsprong kreeg hij niet. Met nog 500 m te lopen begon ik het tempo op te drijven om hem en nog een aantal andere atleten voorbij te snellen. Na 21'36''liep ik heel tevreden over de aankomstmat. Dat gaf een gemiddelde snelheid van 14 km/u en toch had ik gevoel om niet echt volluit gelopen te hebben (dat was ook niet de bedoeling). Blijkbaar was ik de 3e +45 en werd ik tegengehouden voor een live-interview. Van een leuke verrassing gesproken. Het was eigenlijk genieten van de stad en van de vele aanmoedigingen van vrienden en clubgenoten (die kozen voor de 10 km).
De basis is gelegd, de conditie is niet slecht voor zo'n korte loop. Daarom wordt de trainingsintensiteit (niet hoeveelheid of aantal kilometer) vanaf nu stillaan opgedreven, zodat ik binnen een paar maanden dit tempo wat langer kan aanhouden.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: