Hoofdmenu

zaterdag 11 februari 2012

Druk weekend ...
Het begon zaterdagochtend. Iets voor 9 u vertrokken we naar de Oktoberhallen in Wieze. 2 x per jaar wordt daar 'Moto Retro Wieze' georganiseerd. Deze keer stond dit in het teken van het motormerk 'AJS'. Meer info hierover vindt U via de volgende link 'http://nl.wikipedia.org/wiki/AJS". Op deze beurs kan je vanalles vinden dat ook maar iets te maken heeft met oude motorfietsen. Van verroeste wrakken, over allerlei onderdelen van motoren en kledij tot nieuwe materialen om zelf herstellingen uit te voeren. Meestal gaat de beurs pas open om klokslag 9u30, maar door de koude waren de deuren reeds om 9u15 open. Omdat er nog niet veel volk was, kon ik nog makkelijk foto's maken (in de loop van de week volgt er een selectie). Naarmate de tijd vorderde liepen de 2 zalen vlot vol met Vlamingen uit alle windstreken, franstaligen, Fransen en Nederlanders. Na +/- 3u hadden we alles gezien en reden we huiswaarts. De hamburger met ajuin en ketchup, doorgespoeld met een pintje,  was ons middagmaal. Thuis heb ik vlug andere kleren aangetrokken, schaatsen in de auto gelegd en zijn Sanne en ik naar Dendermonde gereden om op de forten te gaan schaatsen. Het ijs lag er erbamelijk slecht bij. Op de meeste plaatsen was de sneeuw niet geruimd en kon je niet 'schuiven'. Daar was het zelfs gevaarlijk voor valpartijen. Enkel op een klein deel kon je rondjes schaatsen. Dat was echter ook niet makkelijk omdat er een aantal stukken waren met heel wat oneffenheden (sporen van fietsbanden, voetstappen kortom diepe oneffenheden in het ijs). Hoe zouden die er op gekomen zijn? Na een dik uur zijn we huiswaarts gereden en maakte ik mij een warme tas chocomelk klaar. Wat later was het eten klaar ... kip in een saus van La Chouffe met frietjes ... lekker. Deze ochtend zijn An en ik naar de Donk in Overmere gaan schaatsen. Daar lag het ijs veel beter. Men was er met een machientje met een borstel het ijs aan het sneeuwvrij maken. Hier konden we rustig schaatsen. Er was wel wat volk, al viel dat best mee op het grote meer. Iets voor de middag reden we huiswaarts. Deze namiddag ben ik dan nog anderhalf uur gaan wandelen (goed doorstappen). Ik dacht de tocht te registreren met mijn Garmin, maar die was ik thuis vergeten.
Zoals de weersvooruitzichten nu zijn ga ik dinsdag as opnieuw mijn loopschoenen aanbinden voor een start-to-run. Een beetje lopen, wat wandelen, stretchen en nog wat lopen. En dan afwachten hoe de luchtwegen gaan reageren.

Tot de  volgende keer

Geen opmerkingen: