Hoofdmenu

zondag 27 mei 2012

Roparun ... Opstal laat zijn hart zien
Zondag was het weer feest op den Opstal tijdens de doortocht van de Roparun deelnemers door Opstal. Dit was het derde jaar dat de lopers ons dorp passeerden en zoals gewoonlijk worden de handen in elkaar geslagen om er een groot volksfeest van te maken. De straten op het parkours werden versierd en tal van buurtfeestjes werden op touw gezet. En het belangrijkste, de weergoden lieten zich van hun beste kant zien. Alle teams werden heel enthousiast onhaald en luid aangemoedigd. Sommigen onder hen spraken hun bewondering uit over zo veel  sfeer. Zo duurden de festiviteiten tot een heel stuk in de nacht.
Tijdens mijn zondagochtendloopje moest ik aan de lopers van de ‘20 km van Brussel’ denken. Om 9u30 was het bij ons reeds 24°. Voor velen zal het wel afzien geweest zijn met die warmte. Als je dan al niet goed voorbereid bent is lopen bij zo’n temperatuur zelfs gevaarlijk. Normaal gezien komt bij  een trage duurloop mijn hartslag niet meer boven de 140, maar nu bleef die vlot boven de 150. Daarom heb ik het meeste kilometers in het bos gelopen.
Op maandag hebben An en ik onze eerste fietstocht van het jaar gereden 28 km rond Dendermonde. De route werd samengesteld met de fietsknooppunten site (97-58-91-88-94-89-94-97). Daar waar de nieuwe gevangenis van Dendermonde zou moeten komen, konden we onze route niet verder volgen en moesten we een klein ommetje maken. Het was een rustig tochtje met genieten van het mooie weer en een klappeke doen. Op het einde was er wel wat zadelpijn.
Gisteren was het opnieuw clubtraining. Na de gebruikelijke opwarming …  4 x 1.000m met als reeksrust 600m joggen. Het liep opnieuw vlotter. Vorige week had ik het moeilijk om mijn tempo’s te houden, maar nu ging het tussen 4’16 – 4’20” / km. Dit is bijlange nog niet zo snel als vorig jaar, maar een rustige gestaagde opbouw vind ik beter dan een blessure door overbelasting.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: