Hoofdmenu

woensdag 23 mei 2012

Writersblock of gewoon geen tijd … ?
Ik denk eerder het laatste, want met de mooie weer kom ik de laatste dagen niet meer toe om thuis ’s avonds lang aan mijn pc te zitten. Altijd is er wel wat te doen.
Vorige week donderdag was Opstal afgesloten voor de jaarlijkse rommelmarkt. Er was een massa volk en er waren nog meer deelnemers dan vorig jaar. In de namiddag zijn An en ik naar Sint-Truiden geweest waar de muziekkapel van Chiro Hemo Opstal deelnam aan een taptoe ter gelegenheid van 70 j. Chiro Sint-Maarten. Met een vernieuwde play-list en stap-figuren hebben ze een mooi optreden gegeven. ’s Avonds reden we met een licht zonne-bruin-kleurtje terug naar huis. Vrijdag was het winkeldag. Breda was de stad waar we de winkels gingen bezoeken. Normaal gezien zouden we daar reeds vorig jaar naartoe geweest zijn, maar omdat ik toen ziek was ging dat toen niet door. In Nederland mag men in winkels blijkbaar het ganse jaar door ‘promoties’ geven. Als je goed oplet kan je er koopjes doen. Zaterdag was dan weer tuin-werkdag, gevolgd door een rustige, lange duurloop van +/- 12,5 km. Op zondagnamiddag heb ik dien nog eens overgedaan, al werden het nu maar 8,4 km. Gisteren heb ik voor het eerst sinds vele maanden met de afstandslopers van AC Lebbeke meegetraind. Na de gebruikelijke opwarmingskilometers, stretchen en versnellingen stonden er 4 x 1.000m op het menu. Tussen elke ‘snelle’ loop had je 600m actieve rust (joggen). De eerste 2 gingen redelijk vlot (4’13” & 4’17”), maar daarna begon de verzuring in mijn benen mij parten te spelen. De laatste 2 km’s waren in 4’23” & 4’33”. De echte snelheid is nog niet terug, maar ik ben blij dat ik eindelijk met de groep kan meetrainen, ook al doe ik het op mijn tempo. Vandaag voel ik een beetje stijfheid in mijn bovenbenen en is het loop-rustdag.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: