Hoofdmenu

zaterdag 30 juni 2012

Rock Werchter 2012 ... (vrijdag 29 juni) - deel 1
Toen eind vorig jaar de eerste namen voor Rock Werchter editie 2012 bekend gemaakt werden was daar ook Pearl Jam bij. 's Avonds kwam ik thuis van mijn werk en het eerste dat ik gedaan heb was een ticket bestellen via het internet. Als alles in orde was heb ik het e-ticket afgedrukt en opgehangen aan mijn prikbord. Naderhand werden er meer namen voor die dag vrijgegeven ... Gossip & dEUS. Jack White kende ik enkel van StuBru. Zijn radiohits waren best te pruimen, dus hij kreeg het voordeel van de twijfel.
Het aftellen was begonnen en vrijdag had ik een extra dag verlof genomen. Rond 13u45 was ik helemaal klaar om naar het festivalterrein te rijden. Op de parking net buiten Rotselaar waren er nog heel veel GRATIS parkeerplaatsen vrij. De fiets nam ik uit de auto en reed daarmee de laatste 5 km naar de bewaakte en eveneens GRATIS fietsenstalling. Nog een paar honderd meter naar de weide wandelen, vlot in-checken, eet- en drankbonnen aanschaffen en ik was er klaar voor. Met een pintje in de hand begon ik het terrein te verkennen. In de omgeving van de toiletten kwam ik al een eerste 'bekende' tegen, de Jonas. Op naar de 'Pyramid Marquee' waar Perfume Genius aan zijn set bezig was. Dat kon mij niet echt boeien, dus op naar de nieuwe grote tent 'The Barn' waar er op dat ogenblik geen optreden bezig was. Dan maar terug naar de 'Main Stage' waar Wiz Khalifa aan het optreden was. Ook niet echt mijn ding. Dan maar terug naar de drankstand waar ik Dirk tegen het lijf liep. Rond 17u was het tijd voor Gossip. Vanop een afstand zag ik hoe Beth Ditto met haar 'gebroken?' enkel het podium op en neer huppelde. Om er een goeie festivalset van te maken zouden ze beter voor meer van hun 'oude' hits gekozen moeten hebben. Nu speelden ze veel van hun nieuwe cd. Tijdens de pauze voor Jack White efkes een klappeke gedaan met Koen en dan was het tijd voor het mannelijke deel van The White Stripes. Het enige wat mij van dit optreden bijgebleven is ... dat het geluid (zelfs voor mij) veel te hard stond. Na een paar nummers hield ik het voor gezien en ben ik nog eens gaan wandelen (morgen meer).

Van de groepen die ik wou zien:
- Pearl Jam was TOP
- dEUS = 'goddelijk' gespeeld
- Gossip = kei goe & swingend
- Jack (la)White = vond ik maar niks en veeeel te luid

De setlist van Pearl Jam:





Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: