Hoofdmenu

zondag 1 juli 2012

Rock Werchter 2012 ... (vrijdag 29 juni) - deel 2
Voor de volgende groep begon ik aan mijn reis naar voor in de mensenmassa. Als je alleen bent is dat niet zo moeilijk. Op zo'n 30m van het podium was er echter geen doorkomen meer aan. Vanaf hier had ik een goed zicht op het podium en op het grote scherm rechts van de Main Stage. Om klok 20u30 begon dEUS aan zijn set. Door een slechte geluidsmix kwam het niet echt op dreef. Het publiek was ook nog niet vertrouwd met de nummers van hun nieuwste CD 'Following Sea'.  Enkel de bekende hits werden meegezongen. Ik zelf vond het wel een heel goed optreden. Met het laatste nummer Suds & Soda ging de wei voor het eerst helemaal plat.

SETLIST: Sirens / Oh Your God / The Architect / Constant Now / Instant Street / Fell Off The Floor, Man / Quatre Mains / Dark Sets In / Hidden Wounds / Ghost / Keep You Close / Hotellounge (Be The Death Of Me) / Bad Timing / Girls Keep Drinking / Suds & Soda

In de pauze werd het nog drukker en stond iedereen nog korter bij elkaar. om 22u30 was het dan zover. De lichten van het hoofdpodium werden gedempt en de rockers van Pearl Jam verschenen tijdens de intro om er direct de beuk in te gooien met 'Do The Evolution'. De ene hit na de andere rolden uit de luidsprekers. Eddie Vedder las van een papiertje in het Nederlands dan hij hier graag kwam. En ze hadden er er zin in en het publiek ook. Hij sprak zelfs zijn lof uit over onze zangkunsten. Het was een optreden om U tegen te zeggen. Bij hun eerste optreden in Belgie (Sportpaleis Antwerpen 30/08/2006) was ik er ook bij en toen was het reeds af. vrijdag  was echter nog beter.
Enige min punt aan Rock Werchter ... bij de rustige nummers kon je het boenke-boenke horen van de andere podia.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: