Hoofdmenu

zondag 22 september 2013

(Halve) Bosmarathon van Buggenhout
Deze ochtend waren de weersvoorspellingen ideaal om te lopen. Niet te warm, geen zon of wind. Om 10u vertrokken we aan De Pit in Buggenhout. Het tempo van 4'50"/km zat er van bij het begin goed in en ik kond dit gelijkmatige tempo aanhouden. Ik was de haas voor Sigurd die de volledige marathon ging lopen. Voor hem was dit aanvangstempo niet te snel. De adem zat goed want we konden af en toe een babbeltje slaan. Na zo'n 7 km begon ik mijn achillespees opnieuw te voelen. Ik dacht dat dit misschien psycologisch was en zo probeerde ik de pijn te verdringen. Niet dus want iets na 8 km zei mijn pees ... ofwel stop jij, ofwel stop ik. Nog wat rekoefeningen gedaan en een eindje met Els en Albert meegelopen, maar de pijn was te erg en ben ik naar de start gestapt. Ik ben heel teleurgesteld omdat fysiek alles in orde is, maar mijn oude achillespeesblessure kwam roet in het eten gooien. Na een paar uur voelde de pees beter aan en de laatste km zijn we Sigurd tegemoet gelopen en in een uitgebreid gezelschap hebben we hem naar 3u58'30" geloodst. Ik was heel blij voor hem dat hij zijn doelstelling < 4u gehaald heeft. De Ekiden van Brussel op 19 oktober laat ik ook aan mij voorbij gaan. Spijtig want ik had daar graag nog eens stevig doorgelopen. Wat het veldloopseizoen betreft, daarvan weet ik nog niet of ik ga deelnemen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: