Hoofdmenu

zaterdag 20 augustus 2016

Corrida Merchtem
6 km (5,6 km) - 27'49" (70e) --> exact hetzelfde resultaat als vorig jaar. En  ik deed het niet expres.
Dit jaar werd de Corrida een week later op het jaar gelopen dan gewoonlijk. Dit had alles te maken met de dag van de week waarop 15 augustus was. En voor het eerst sinds lang moesten we niet in heel warm weer lopen. Het was 22° en er werd regen voorspeld. Ideale loop-omstandigheden, maar niet voor de supporters, al waren die weeral met veel. Zij stuwen u voort naar een goede prestatie.
Een 10-tal minuten later dan voorzien werd de start gegeven. Ik stond redelijk vooraan dus kon bijna onmiddellijk vlot doorlopen al merkte ik dat ik iets te enthousiast van start was gegaan en dat tempo zou ik nooit kunnen volhouden. Efkes gas terugnemen en mijn normaal 'comfortabel' wedstrijd-tempo beginnen lopen. Ondertussen liep ex-trainingsmakker Eddie M. mij voorbij en iets later Astrid V. En plots was ik al aan het einde van de eerste (kleine) ronde. Opnieuw de Galgestraat oplopen, ditmaal helemaal tot boven en nog steeds liep het vlot. Versnellen zat er niet in, maar dat hoefde niet. Ik liep net niet in het rood. Toen ik merkte dat ik ongeveer dezelfde tijd als vorig jaar kon halen ben ik de laatste paar 100 meters versneld.
Ik was net op tijd binnen want de eerste regendruppels begonnen te vallen.
Na afloop nog efkes met Jan M. gepraat en toen was het tijd om los te lopen en te supporteren voor de 12 km Corrida lopers. Heel tevreden met het resultaat en nu naar alle waarschijnlijkheid naar de 11,7 km wedstrijd van de bosmarathon toe werken.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: