Hoofdmenu

zaterdag 15 april 2017

Avaloop 2017
Zoals reeds in aangegeven in vorig bericht was het deze editie niet te warm om te lopen. Met 12° en een stevige w-wind was het voor sommigen wat koud en startten zij in een shirt met lange mouwen en een lange loopbroek. Voor mij waren een korte broek en loopshirt met korte mouwen ok.
Bij de start stond ik echter te ver naar achter in het deelnemersveld zodat ik heel snel moest starten om op te schuiven naar voor. Na +/- 1 km had ik mijn plaatsje gevonden in een groepje dat iets sneller dan 13 km/u liep. Maar ik had pech, ze liepen allemaal de 12km en sloegen af richting bos. Van toen af stond ik er alleen voor. Iets verder kreeg ik een klopke van de hamer en moest ik mijn snelle start bekopen met benen die begonnen te verzuren. Tussen km 4 en 5 liep ik amper iets sneller dan 12 km/u. De laatste km, op karakter terug versneld en zo kwam ik uit op juiste 28'.
Met dit resultaat ben ik heel tevreden.
Lessons learned: meer vooraan starten (Jos had mij nochthans geroepen, maar het was reeds te kort bij het vertreksein).
Op paasmaandag start ik in de Natuurloop in Londerzeel. Ik heb me voorgenomen om er aan een tempo van +/- 12 km/u te lopen.
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: