Hoofdmenu

maandag 31 juli 2017

Zo lang geleden
Het is idd al heel lang geleden dat ik hier nog eens een boodschap gepost heb. Ondertussen heb ik niet stil gezeten. Steeds rustig verder blijven lopen zonder te forceren of enig doel. Enkel de 6 km Corrida van Merchtem zal ik deze zomer nog meelopen. Niet dat ik er speciaal voor train, maar ik hoop van er terug een goede tijd te kunnen neerzetten. Alhoewel, momenteel loopt het niet zo vlot meer als voor mijn verlof.
Deze zomer zijn we 10 dagen op wandelvakantie geweest naar Andorra. Een heel leuke vakantie in een all-in formule. Elke dag deden we een wandeling van 5 à 6 km met heel wat stijgingsmeters.
Omdat de batterij van mijn Garmin Forerunner 305 na 7.5 jaren van trouwen dienst af en toe begon dienst te weigeren, heb ik mij een nieuwe Forerunner aangeschaft. Dit maal een 235. Wat je tegenwoordig allemaal met zo’n ‘sporthorloge’ kan doen … niet te doen. Voorlopig ben ik heel tevreden omdat die heel accuraat de afstand, hs en snelheid aangeeft tijdens en na mijn training.
De werken aan mijn treinbaan vorderen ook langzaam maar zeker. De sporen en wissels van de benedenverdieping liggen allemaal en zijn getest op kortsluiting. 1 helling is ook reeds klaar en getest opdat de locs met een aantal wagons er nog opgeraken. De plaat voor de 1e verdieping is ook klaar om te zagen zodat ik hoop dat ze tegen eind deze week geinstalleerd kan worden. Daarna kan de 2e helling afgewerkt worden. De wisselsturing zal op 2 manieren gebeuren. Daar waar het mogelijk is om servo’s onder de baan te plaatsen zal de sturing zo gebeuren, anders via electrische spoelen van Roco met drukknoppen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: